Monday, May 30, 2016

Tiada Rasa Hanya Mengulit Kenangan

MENGULIT KENANGAN



Tiada rasa sayang,tiada rasa cinta,tiada rasa rindu
hanya sekadar mengulit kenangan,apabila sudah ku tahu
kau sudah di miliki org selamanya wahai kekasih gelap ku,
tak akan ku lupa kenangan di waktu dulu
 yg merasakan diri ku bahagia ketika bersamamu dulu,
ku hanya merindu masa lalu,bukan ku merindui dirimu
aku hanya merindu masa lalu shaja,
rasa sedih ku melihat kau bhagia dgn senyuman mu
yg bersama ku dlu,entah kenapa diri ini sedih,
bila melihatmu bhgia di sampingnya aku tersenyum,
tak ada rasa dendam dan benci,
yg ada hanya merindui masa lalu ketika kita bersama,
tidak pernah ku lupa masa lalu itu ketika bersama mu
aku berdoa agar kau bahagia di sampingnya.
wahai kekasih masa lalu ku yg tak pernah ku lupa.


SEMOGA KAU BERBAHAGIA!!! :')




sudah tiada rasa sayang,cinta,dan rindu
hanya mengulit kenangan bersama saja!!!
dalam sedih ku melihat
 kau tersenyum bahagia!!!



in memory
Mrs.S  :') 






Tuesday, August 27, 2013

apabila hati tersentuh kenangkan kamu


tersentuh hatiku bila terfikirkan kamu



ingatkah diri mu pada waktu2 dlu
aku sering m'yambut mu
walaupon hatiku terluka tapi x mengapa!!!
moga satu hari kau akan sadari!!
always miss you my love :'(





Tuesday, May 21, 2013

Hanya Padamu Semangatku


tanpamu hilanglah semangatku,diri ku trus berubah tidak seperti dlu tanpa diri mu,tlg kembalikan smngatku wahai teman,hanya kamu yg bleh pulihkan smngtku ini,teman kenapa berakhir begitu saja setelah lama kita b'kwn..teman,maafkan saya,maafkan saya,maafkan saya...
mengalirnya air mataku keranamu teman,kembalilah,aku tak boleh hidup tanpamu
bagaimana aku mau hidup tanpa mu,setiap detik,setiap masa,setiap hari dlm otak ku hanya memikirkan mu,aku tak tau apa yg perlu aku buat dlm hidupku nie tanpa mu di sisi...
:( :( :( 

menanti mu hingga kau kembali
aku kan menunggu
setia dan hidup ku selalu denganmu
hingga kita bersama
kau kan selalu ku cinta



Monday, May 13, 2013

bahagiamu,deritaku

ku dgr kau  cinta sgt padanya
ku dgr hatimu jadi miliknya
dia akan m'jadi teman sehidup dan sematimu
aku m'jadi sahabatmu
begitu sukar untuk aku mengakui yg aku nie teman biasamu
terpaksa aku terima hakikat itu,walaupon aku cuba pertahankan cintu terhadap mu.
apa yg  pasti aku x mahu melupakan cintuku terhadapmu
kau telah m'bakar semua kenangan kta bersama hampir 7 tahun nie
mudah kau melupakan semua tuw,
mcm mna kau buat  untuk lupa semua tuw,bgi aku sgt susah nk lupa semua tuw.
adakah aku x tahu menilai cinta antara kita
adakah aku x mmpu pertahankan cinta kita
tinggalkanmu pelahan-lahan ku terima
semakin ku sakit ,semakin kau bahagia
sungguhku x sangka kau telah lukakan hati ku yang tertulis namamu

ku kan setia bersama mu dan tetap menunggu mu  :'(






Sunday, March 17, 2013

Apabila m'jadi seOrg Nelayan

assalammualaikum...

apabila ku m'jadi seorg nelayan,bru aku m'gerti apa itu hidup susah senang mereka
dlm suka duka mereka m'cari rezeki yg halal m'buat aku sedar akan diri ku,
bila ku berada di laut tempat mereka m'cari rezeki,
otak ku yg dlm keadaan serabut memikir kn tentang org2 yg aku syg di sekeliling aku
terus hilang entah ke mna yg,yg ada cuma kesedaran hidup aku saja.
indahnya ciptaan mu Ya Allah...
terima kasi Ya Allah beri p'tnjuk kpada ku untuk terus m'cari rezeki yg halal
kepadamu ku bsyukur...










Thursday, November 1, 2012


mungkin 1 hari nnt aku x t'paksa tinggalkanya
demi kebahagiannya...
biar pon hati ini m'derita
asalkan si dia bahagia!!!







\


Monday, September 17, 2012

M.U.A.R.A.H.A.T.I



CINTA TERPISAH RUANG WAKTU
TETAP CINTA BERSATU DALAM HATIKU
WALAU RAGA KITA TAK MUNGKIN BERSAMA
KU YAKINI HATI DAN TETAP SETIA
KU PERCAYA KE MANA PUN KAU BERJALAN
SUARA CINTA MENUNTUN MU KEPADA KU
KERNA BILA CINTA SUDAH BERSENANDUNG
TAKKAN TERPISAH HATI
DEMI CINTA DALAM HATIMU KU
KU YAKIN ENGKAU UNTUKKU
MESKI JEJAK PISAHKAN KITA
CINTA KAN BAWA KEMBALI PADAMU
AKU ADA KERNA ENGKAU ADA 
TERCIPTA HATIKU HANYALAH UNTUKMU
JALANKU BERHUJUNG PADAMU
KEMANAPUN KAN PASTI KEMBALI
DEMI CINTA DALAM DALAM HATIMU
KU YAKIN ENGKAU UNTUKKU
MESKI JEJAK PISAHKAN KITA
CINTA KAN BAWA KEMBALI
DEMI CINTA DALAM HATIMU 
BIARKAN AKU MERASUK
SESUATU DALAM HATIMU 
HANYA DIRIMU DAN AKU
DEMI CINTA DALAM HATIMU BIARKAN AKU MERASUK DALAM HATIMU.......
lonely
lonely without you

scared
fear of losing you

how lonely and scared 
I still love you



Thursday, August 16, 2012

ku akan merinduimu RAMADHAN&kedatangan syawal kami sambut dgn gembira


Ramadhan pergi syawal m'jelma tiba!!! 

assalammualaikum dan salam Ramadhan



sedar x sedar Ramadhan dah nk meninggalkan kita kn,sedihnya...roy akan merindui ramadhan tahun nie,belom puas roy merasakan nikmat2 yg ALLAH turun kn di bulan Ramadhan nie...
sedihnya hati bila ramadhan sudah mahu pergi meninggalkan kita  :(
puasa tahun nie insyaAllah penuh,tggl lgi 2 hari lgi nk kna b'puasa,lps tuw syawal dtg dgn hati yg gembira...puasa tahun nie roy bnyk b'buka kt rumah je,kt luar 1 kli je,mkn kt umah b'baloi dan sedap sbb mak yg msak,mak masak sedap2 ^_^tq mom msak sedap2.hehe
ramadhan tahun nie bgi roy,biasa tpi luar biasa,hairan kn,roy pon x tau nk ckp mcm mna.hehe
mcm2 roy lalui bulan ramadhan tahun nie,benda yg roy lalui semua tuw,roy jdi kn taladan untuk diri roy nie,keadaan sekeliling roy buat roy b'pikir pnjg nun jauh di sna.hehe..


ramadhan meninggal kn kta,syawal m'jelma tiba ^_^

yeaa2!!dh nk raya,u guys mst dh b'siap2 nk iron baju2 raya kn,iron baju raya tuw jgn smpau t'bakar lak baju tuw.hehe...di hari raya yg kian b'jelma nie,roy nk ambik kesempatan untuk meminta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki yee pada sesiapa terasa hati kt roy,
raya nnt jmput la dtg umah,jgn malu2 jgn segan2,ambik kuih yg suka telan sja.hahaha...
x sabar plak nk rasa ketupat umah kekwn nie,kuih2 raya..ptg nie nk g beli kuih raya ngn mak
arr ari  nie dh la dpt blk kerja awal,kul 12.15 plak tuw,bleh jgk roy tlg2 apa yg ptt jt umah tuw.
k la smpai sini je la,time kje pon dh nk abis nie,roy nk siap blk2 umah dh nie
japg smbhyg jumaat lak..
k daa
selamat hari raya maaf zahir&batin
^_^




Tuesday, August 14, 2012

story of 3 friends


3 kwn (si F,si S si A)


assalammualaikum 
dan 
salam ramadhan ke 27

ada 3 kwn karib si F,si S,dan si A,si F nie perangai dia dlu kaki pompuan,tpi x jhat mcm hisap benda2 yg pelik2...si S plak dia nie bendul orgnya,3 suku,korang pon tau kan 3 suku mcm mna,mudah sgt p'cya ckp org,n mudah tangkap cintan ngn org pompuan bila org pompuan tuw wt ayat2 sedih,dia lebih kurang sma ngn si F la,tpi dia baik sikt dri si F...dia x jahat,dia jahat bila org hasut dia ja,tpi x la hisap rokok atau kena benda pelik2 mcm si F tuw..si A plak nie plak lain sikit dri si F dan si S,dia tau pkir sblom apa nk buat dari 2 org tuw(si F dan si S)..nk di kta kn si A nie x reti nk wt benda2 yg nk wt mcm si F dan si S,kekdg si A ikt jgk kwn2 dia si F ngn si S,mereka b'tiga nie kwn baik,di sbb kn kwn baik t'pksa la ikt kwn2 nie...tpi si A xkn ikt perangai 2 org shabat ,walaupon di dpn mata,si F nie suka m'hasut si S,tpi si F x brani m'hasut si A nie,sbb dia tau perangai si A mcm mna,bila si A ckp xnk dia xkn hasut,sbb si A tau mcm mna perangai si F...
dlu sblom mereka buat hal masing2,mereka b'tiga slalu keluar lepak,ngorat2,kcau org,b'tumbuk sna,b'tumbuk sini,si F ngn si A nie perangai dia sbnarnya gila2,tpi x tunjuk perangai melainkan org kcau mereka b'dua...org pon x berani kcau sbb org pon tau perangai si F ngn si A nie...si S plak mcm bdk2 sikt,mklum la bendul,ngn bdk2 pon dia nk kna pukul,di sbbkn si S nie b'kwn baik pada si F ngn si A nie,bdk2 pon x brani nk buat dia,sbb si F ngn A akan tlg dia...
bla..bla..bla...
si F nie pon dh nk kawen,bila si F nie dh nk kawen perangai dia pon dh berubah x mcm dlu,
si S plak bru lps putus cinta ngn awek dia,tpi dia kn bendul orgnya,bila dh putus cinta tuw si S frust la,tpi org2 bendul nie xkn frust lma2...dia pon cari org lain,tpi mak org jgk yg dia cri(janda)bila dia dh knal janda nie,kwn pon dia leh lpa,biasa la org bendul,bila dh dpt apa yg dia nk kwn pon dia lpa si S nie...si A plak x kisah mcm mna pon,jnji kwn2 dia bahagia,tpi si A nie rindu kenangan2 yg dia lalui b'sama 2 org sahabat tuw...
skng masing2 3 sahabat sudah buat hal masing2...


sekian terima kasih




Tuesday, August 7, 2012

salam ramadhan


SALAM RAMADHAN

Assalammualaikum dan salam ramadhan

alhamdullilah sudah 19 hari kta sudah b'puasa,dan roy jgk x prnah tggl posa lgi slama 19 hari ramadhan nie alhamdullilah,mcm biasa tiap2 tahun roy akan b'puasa penuh sprti yg di laku kan oleh NABI MUHAMMAD S.A.W.
b'syukur khadrat illahi rou dpt menunaikan ibadah2 yg ada di bulan ramadhan nie
walaupon ada jgk dlm mlas2 tuw.huhu...
dugaan demi dugaan yg datang di bulan ramadhan roy tempuh dgn tabah.
dan terima kasih jgk kpada my mom tiap2 ari msak mknan yg sedap untuk kmi sekeluarga,bnyk pahala mak aku dpt,tgk yg kt bawah nie!!!

"Sesiapa yang menyediakan makanan berbuka bagi orang yang berpuasa, baginya ganjaran seumpama pahala bagi orang yang berpuasa tanpa mengurangi sedikitpun pahalanya (orang yang berpuasa itu)." (HR Al-Baihaqi & Ibn Khuzaimah)

untung kan sapa2 yg pndai msak pahalanya besarrr!!!...
tq to my mom msak untuk kmi,roy x prnh lpas klu mak roy msak,mak roy msak sedap2 sbb tuw bla roy b'buka  kt luar roy rasa rugi klu x  mkn kt umah.huhu...
mmg rugi la sbb mak msak sedap,apatah lgi air tangan mak sndiri ye x.^_^

baju raya

ckp psl bju raya nie,dh siap pon baju melayu wrna purple sme ngn baju my gugurl kta.(dlm hati ada taman.hehe) 
roy x beli baju,roy beli kain dlu,pas tuw hntr kt penjara pokok sena,bgi org2 dlm penjara buat,abg ipar roy warden penjara sbb tuw leh hntr kt sna,dlm tuw ada la dowg dok bljr2 buat baju,cntik dowg wt,murah2 lgi dowg ambik.huhu...baju my gugurl kta x siap lgi kot,dia sibuk dok m'jahit baju2 org,sian plak kt dia.huhu..
baju melayu dh ada,tggl baju nk b'jln ja nk beli,ikt kt hati x kisah pon x beli baju jejln tuw, tpi dh nk rasa shohping beli jela setahun skli ja,plan nk p hari sabtu(11/8/2012) nie ngn kekwn,nk p shohping kt alor star ja.huhu...roy nk beli baju selai,seluar selai,kasut spasang.hahaha...kedekut gila nk beli selai2 ja.hahaha...

smpai sini sja je la mori2 dh xdak idea nk mori2 lor...
pape pon selamat m'yambut bulan ramadhan yee...
xmo ponteng2 posa yee..
snyum2 ramadhan ^_^


masjid Al-Hussien
(masjid terapung kuala perlis)